Przejdź do głównej zawartości

Polecane

'Najsłabsze ogniwo' Robert Małecki

 ' Zło czai się w każdym z nas. Dlatego wszyscy jesteśmy podejrzani.' Piotr Warot jest znanym autorem powieści obyczajowych. Pewnego dnia podczas rodzinnego grilla, którego jest organizatorem ginie jego brat wraz ze swoją dziewczyną. W pierwszej chwili rodzina myśli, że młodzi chcieli pobyć tylko we dwoje i pewnie zaszyli się w jakimś SPA na romantycznym wyjeździe. Kiedy jednak kolejne dni nie przynoszą żadnych wieści od Aleksa i Aliny sprawa wydaje się jasna- stało się im coś złego. Na dokładkę ze swojego domu ucieka młody Kuba Magiera- sąsiad Warotów. Czy zaginięcie tej trójki ma coś ze sobą wspólnego? Przez jakie trudności będzie musiał przebrnąć główny bohater, by dosięgnąć prawdy i oczyścić się z niesłusznie stawianych zarzutów? Robert Małecki serwuje swoim czytelnikom historię pełną napięcia i tajemnic czyhających na każdym kroku. Nie możemy być pewni, kto mówi prawdę, a kto stara się za wszelką cenę ukryć różne fakty mające wpływ na główną sprawę. Mkniemy między taje

'Szczęście z piernika' Tomasz Betcher


Kiedy trafiłem na zapowiedź świątecznej historii, która dzieje się w moim Toruniu wiedziałem od razu, że muszę po nią sięgnąć. Przed Wami ‘Szczęście z piernika’ Tomasza Betchera



‘Szczęście z piernika’ to niesamowita historia o losach trzech osób. Poznajemy Kalinę, która marzy o otwarciu swojej kawiarenki, w której prócz kawy będą serwowane pierniki jej własnego wypieku. Wszystko idzie w dobrym kierunku- ma klimatyczny lokal w sercu toruńskiej starówki, przepis na pyszny piernik, który w jej rodzinie gości od pokoleń. Jedynym i najważniejszym problemem jest zepsuty piec, którego nikt nie jest w stanie szybko naprawić, a każdy kolejny fachowiec psuje go jeszcze bardziej. Również jej życie osobiste w ciągu chwili rozsypuje się na milion kawałków…

Rafał- ostatnie kilka lat spędził we więzieniu. Po wyjściu obiecuje sobie odbudowanie relacji z nastoletnią córką, którą zaniedbał przez swoje czyny.
Oliwia- córka Rafała. W czasie kiedy jej ojciec przebywał we więzieniu była pod opieką swojej babci, z którą nie miała łatwego i sielankowego życia. Zbuntowana nastolatka tęskniąca za prawdziwą rodzinną miłością.

Los stawia ich na swojej drodze. Od tej chwili ich dotychczasowe życie zmieni się nie do poznania. Już nic nie będzie takie samo jak wcześniej…


‘Szczęście z piernika’ to moje pierwsze spotkanie z twórczością Tomasza Betchera. Do końca nie wiedziałem czego mogę spodziewać się po tej powieści. Jednak totalnie się nie zawiodłem. W listopadowy wieczór przeniosłem się do mojego miasta tonącego w śniegu i z wielkim zaciekawieniem i radością krążyłem wraz z bohaterami po znajomych mi miejscach i uliczkach. Nie jest to sielankowa opowieść jak mogłoby się na początku wydawać. To historia o prawdziwym życiu i sytuacjach, które mogą zdarzyć się każdemu z nas w rzeczywistości. Dzięki temu przekaz książki jeszcze bardziej dociera do czytelnika. Betcher wprowadza nas w świąteczny czas pełen ciepła, humoru i zadumy pachnący piernikiem.

Bardzo mnie cieszy, że to właśnie ta historia rozpoczęła serię czytanych przeze mnie świątecznych książek . Spacerując po toruńskiej starówce kilka dni po jej przeczytaniu z uśmiechem na twarzy mijałem miejsca, które zostały w niej opisane. Brawa dla autora za bardzo dobrze zrobione rozeznanie w topografii miasta i podkreślenie jego niesamowitego klimatu!

Jeśli macie ochotę na ciepłą,świąteczną historię z pięknym Toruniem i piernikiem w tle, to tę pozycję mogę polecić z czystym sercem!

PS. Świetny pomysł z umieszczeniem przepisów na piernik i pierniczki na końcu książki! ;)



Komentarze