Przejdź do głównej zawartości

Polecane

'Najsłabsze ogniwo' Robert Małecki

 ' Zło czai się w każdym z nas. Dlatego wszyscy jesteśmy podejrzani.' Piotr Warot jest znanym autorem powieści obyczajowych. Pewnego dnia podczas rodzinnego grilla, którego jest organizatorem ginie jego brat wraz ze swoją dziewczyną. W pierwszej chwili rodzina myśli, że młodzi chcieli pobyć tylko we dwoje i pewnie zaszyli się w jakimś SPA na romantycznym wyjeździe. Kiedy jednak kolejne dni nie przynoszą żadnych wieści od Aleksa i Aliny sprawa wydaje się jasna- stało się im coś złego. Na dokładkę ze swojego domu ucieka młody Kuba Magiera- sąsiad Warotów. Czy zaginięcie tej trójki ma coś ze sobą wspólnego? Przez jakie trudności będzie musiał przebrnąć główny bohater, by dosięgnąć prawdy i oczyścić się z niesłusznie stawianych zarzutów? Robert Małecki serwuje swoim czytelnikom historię pełną napięcia i tajemnic czyhających na każdym kroku. Nie możemy być pewni, kto mówi prawdę, a kto stara się za wszelką cenę ukryć różne fakty mające wpływ na główną sprawę. Mkniemy między taje

'Pacjent' Sebastian Fitzek


Do czego zdolny jest rodzic, by odnaleźć prawdę na temat swojego zaginionego syna?




6-letni Maks pewnego dnia znika bez śladu. Wszystko wskazuje na to, że został ofiarą bezwzględnego porywacza i mordercy. Nie znaleziono jednak ciała chłopca. Till- jego ojciec obiecuje swojej żonie, że odnajdzie prawdę o ich dziecku i znajdzie sprawcę.
Kiedy okazuje się, że sprawca Tramnitz został złapany i aktualnie przebywa w zakładzie psychiatrycznym, Till wpada na genialny pomysł. Przecież wystarczy tylko trafić do tego samego ośrodka i wszystko stanie się jasne. Tylko jak tego dokonać? W sprawę  zostaje również wplątany jego szwagier, który jest policjantem. Dzięki niemu mężczyzna ze swoją nową tożsamością trafia do zamkniętego zakładu. Teraz już wszystko powinno iść szybko i prosto. Tak się jednak nie staje. Komuś zależy na tym, by Till nie wyszedł z ośrodka żywy. Jak poradzi sobie mężczyzna? Czy dowiedzie prawdy? Czy jest szansa na to, że jego dziecko jeszcze żyje?

To moje pierwsze spotkane z Fitzkiem. Nigdy wcześniej nie czytałem żadnej książki tego autora.  ‘Pacjent’ wywarł na mnie przeogromne wrażenie. To znakomity thriller psychologiczny, przez który mknie się bardzo szybko. Autor wie jak zaciekawić czytelnika.  Pokazuje, że nie tylko brutalne sceny zabójstw działają na wyobraźnię odbiorców. O wiele bardziej działają opisy psychiki, psychopatyczne umysły bohaterów. Niejednokrotnie podczas lektury odczuwałem strach, przerażenie, a jednocześnie czekałem na to, co za chwilę miało się stać. Koniec książki był dla mnie niczym szalony rollercoaster. Kiedy myślałem, że wiem co się stało i  kto jest winien oraz poznałem całą historię, autor zrobił mi w głowie taki bałagan, że moje wcześniejsze przypuszczenia okazały się niczym. Nic nie było takie jasne jak chwilę wcześniej.

Zdecydowanie polecam ‘Pacjenta’ wszystkim tym, którzy lubią dobre, wciągające książki ze znakomitą historią!

Komentarze