Przejdź do głównej zawartości

Polecane

'Najsłabsze ogniwo' Robert Małecki

 ' Zło czai się w każdym z nas. Dlatego wszyscy jesteśmy podejrzani.' Piotr Warot jest znanym autorem powieści obyczajowych. Pewnego dnia podczas rodzinnego grilla, którego jest organizatorem ginie jego brat wraz ze swoją dziewczyną. W pierwszej chwili rodzina myśli, że młodzi chcieli pobyć tylko we dwoje i pewnie zaszyli się w jakimś SPA na romantycznym wyjeździe. Kiedy jednak kolejne dni nie przynoszą żadnych wieści od Aleksa i Aliny sprawa wydaje się jasna- stało się im coś złego. Na dokładkę ze swojego domu ucieka młody Kuba Magiera- sąsiad Warotów. Czy zaginięcie tej trójki ma coś ze sobą wspólnego? Przez jakie trudności będzie musiał przebrnąć główny bohater, by dosięgnąć prawdy i oczyścić się z niesłusznie stawianych zarzutów? Robert Małecki serwuje swoim czytelnikom historię pełną napięcia i tajemnic czyhających na każdym kroku. Nie możemy być pewni, kto mówi prawdę, a kto stara się za wszelką cenę ukryć różne fakty mające wpływ na główną sprawę. Mkniemy między taje

'Nagranie' Małgorzata Falkowska


Kiedy trafiłem w sieci na zapowiedź kryminału toczącego się w Toruniu, wiedziałem, że muszę po niego sięgnąć. Dodatkową zachętą była autorka, którą dobrze znam z Jej wcześniejszych książek. Zapraszam na recenzję ‘Nagrania’ Małgorzaty Falkowskiej.



Toruń. W ciągu 6 miesięcy zaginęło kilku młodych mężczyzn. Na pozór zaginięcia nie są ze sobą w żaden sposób powiązane. Jedynym wspólnym mianownikiem okazuje się tajemnicza płyta z nagraniem, którą dostaje każda z rodzin. Widać na niej zaginionego mężczyznę przekazującego dziwną wiadomość głosową.

„Nazywam się Emil Kwiatkowski. Wiem, że zgrzeszyłem i wiem, że to, co mnie spotkało jest jedynym dobrem, jakie mogłem wyrządzić na tym świecie.
Mnie już nie ma, ale wy jeszcze jesteście. Jeszcze! Wesołych Świąt.”

Sprawę zaginięć prowadzi komisarz Maciej Gorczyński, który po obejrzeniu płyt przesyłanych do rodzin podejrzewa, że ma do czynienia z seryjnym porywaczem i mordercą,  którego motyw działania pozostaje jeszcze nieznany. Śledztwo pomaga mu prowadzić Sylwia Trojanowska- jasnowidz. Toruńskie gazety z każdą kolejną informacją o nowej ofierze zaczynają bombardować wiadomościami na pierwszych stronach powodując  u mieszkańców miasta przerażający strach. Czy duetowi uda się znaleźć winnego? Do czego doprowadzi Trojanowską trop fundacji LifeTrans?

Miło było po raz kolejny mknąć przez własne miasto siedząc w swoim mieszkaniu z książką Małgorzaty Falkowskiej w ręce. Wcześniej na takich ‘wycieczkach’ miałem okazję być m.in. dzięki Robertowi Małeckiemu, czy Marcelowi Woźniakowi, którzy również  akcje swoich książek osadzili w Toruniu. Takie lektury są dla mnie w odbiorze jeszcze bardziej czytelne. Mogę w danym momencie wyobrazić sobie dane miejsce, ulicę, którą znam. Śledzić newsy 
pojawiające się na znanym toruńskim portalu, który często odwiedzam.

Autorka stworzyła bardzo ciekawą historię, w którą czytelnik zostaje wplątany już od pierwszej strony. Oprócz historii kryminalnej poznajemy również bliżej życie komisarza Gorczyńskiego, jego umierającą żonę. Towarzyszymy mu w codziennym trudnym życiu, nie tylko zawodowym, widzimy skoki w bok, którym daje się ponieść razem z Sylwią Trojanowską.

‘Nagranie’ to książka, która może spodobać się wielu z Was, nie tylko tym mieszkającym w Toruniu. Ja postawiłem jej  bardzo wysoko poprzeczkę i niestety nie do końca było dla mnie wystarczająco mrocznie i przerażająco. Często miałem wrażenie, że czytam kolejną komedię Małgorzaty Falkowskiej, a nie kryminał, który miał  mnie zmrozić. Mimo wszystko jestem na tak i jak najbardziej polecam! Jednak przed przeczytaniem spójrzcie w swoje skrzynki pocztowe…. czy nie ma w niej tajemniczej koperty w nagraniem!




Dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu
za udostępnienie książki do recenzji


Komentarze