Przejdź do głównej zawartości

Polecane

'Najsłabsze ogniwo' Robert Małecki

 ' Zło czai się w każdym z nas. Dlatego wszyscy jesteśmy podejrzani.' Piotr Warot jest znanym autorem powieści obyczajowych. Pewnego dnia podczas rodzinnego grilla, którego jest organizatorem ginie jego brat wraz ze swoją dziewczyną. W pierwszej chwili rodzina myśli, że młodzi chcieli pobyć tylko we dwoje i pewnie zaszyli się w jakimś SPA na romantycznym wyjeździe. Kiedy jednak kolejne dni nie przynoszą żadnych wieści od Aleksa i Aliny sprawa wydaje się jasna- stało się im coś złego. Na dokładkę ze swojego domu ucieka młody Kuba Magiera- sąsiad Warotów. Czy zaginięcie tej trójki ma coś ze sobą wspólnego? Przez jakie trudności będzie musiał przebrnąć główny bohater, by dosięgnąć prawdy i oczyścić się z niesłusznie stawianych zarzutów? Robert Małecki serwuje swoim czytelnikom historię pełną napięcia i tajemnic czyhających na każdym kroku. Nie możemy być pewni, kto mówi prawdę, a kto stara się za wszelką cenę ukryć różne fakty mające wpływ na główną sprawę. Mkniemy między taje

'Sekretna kolacja' Raphael Montes

"– Dante, obiecaj mi, że nie staniemy się potworami. 
– Obiecuję – skłamałem "



Czterech przyjaciół znających się jeszcze z czasów dzieciństwa wyjeżdża na studia do Rio de Janeiro.  Nie wszystko jednak staje się takie kolorowe, jakim było w zamyśle chłopaków i coraz gorzej radzą sobie z finansami.  Aby zdobyć pieniądze na spłatę swojego długu, decydują się na zorganizowanie ekskluzywnej kolacji.  Obowiązujące menu dla większości społeczeństwa może być odrzucające, bogaci natomiast płacą za takie jedzenie ogromne ceny. Przyjaciele obiecują sobie, że będzie to tylko jednorazowa przygoda, a później wszystko wróci na stare tory. Biznes zaczyna się bardzo dobrze kręcić, duże kwoty pojawiają się na koncie bankowym i machina jest nie do zatrzymania. Bohaterowie wpadają w spiralę zbrodni, która rozpoczęła się od niewinnego żartu, a skończy się na wielu przypadkowych ofiarach.



„Sekretna kolacja” to moje pierwsze spotkanie z twórczością Raphaela Montesa. Co prawda słyszałem o Jego „Dziewczynie w walizce”, jednak nie miałem okazji jej czytać. Styl Montesa bardzo mi się spodobał. Narracja w książce prowadzona jest pierwszoosobowo poprzez jednego z bohaterów- Dantego. Autor w swojej książce zdecydowanie przekracza granicę dobrego smaku. Im bardziej zagłębiamy się w fabułę, tym ta granica przekroczona jest jeszcze bardziej.  Kiedy myślimy, że gorzej być nie może, okazuje się, że nic bardziej mylnego- owszem, może być gorzej i jest. Jest to lektura dla czytelników o mocnych nerwach, na których różne dziwne, niesmaczne rzeczy nie robią wrażenia. Sam chwilami myślałem, że przerwę czytanie i wrócę do niego za chwilę, jednak moja ciekawość tego, co będzie dalej zwyciężyła i odłożyłem książkę dopiero po przeczytaniu.
„Sekretna kolacja” jest książką dosadną, mocną, pozbawioną wszelkich hamulców. Zdecydowanie mogę ją Wam polecić! Ja sam się nie mogłem oderwać i przeczytałem ją w jedno popołudnie.
Życzę miłej lektury i udanej kolacji!


Dziękuję Wydawnictwu Filia/ Filia Mroczna Strona
za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji


 Tytuł: ‘Sekretna kolacja’
Autor: Raphael Montes
Wydawnictwo: Filia




Komentarze